Uncategorized

בריאים וטעימים: היכרות עם סוגי נבטים למאכל

lazy - משק טל דיירקט

ההיכרות של רוב הישראלים עם נבטים, היתה בימי הפריחה של המסעדות הסיניות, אי שם בשנות ה-80. אלה היו נבטי שעועית מש (Mung bean), שמוכרים עד היום בשם "נבטים סיניים". מאז החקלאות הישראלית התפתחה בקצב מסחרר, ובעקבותיה גדל גם ההיצע של סוגי נבטים למאכל בישראל. כיום הם מככבים בבתים רבים, בעיקר של של שוחרי בריאות, טבעונים וצמחונים. מכיוון שיש להם יתרונות תזונתיים משמעותיים, מומלץ להכניס אותם לתפריט הביתי באופן קבוע.

 

מה זה נבט?

תהליך הנביטה הוא השלב בו הזרע היבש של הצמח מתעורר ומצמיח נבט צעיר. הנבט כולל שני איברים בשם נצרון ושורשון, שיכולים בהמשך לצמוח ולגדול לכדי צמח בוגר. ברוב המקרים תהליך הנביטה הוא בן ימים בודדים, ואורכו תלוי בסוג הזרע ובתנאים שהוא מקבל על מנת לנבוט באופן כללי ניתן לומר שמדובר בסוג של ירק.

מכיוון שהם צמחים עדינים וצעירים, חשוב לשמור נבטים במקרר ולצרוך אותם בתוך ימים אחדים. בדרך כלל מוסיפים אותם לסלט, שייק, מיץ, כריך או טורטיה. נבטים סיניים נהוג להוסיף למוקפץ או למרק, ואילו נבטים אחרים משמשים כ"קישוט" מעל מנות טריות ומבושלות.

 

5 סיבות טובות לאכול נבטים

הערך התזונתי הגבוה שלהם, הוא זה שהפך סוגי נבטים שונים למזון פופולארי ברחבי העולם. אמנם הם שונים זה מזה, אך ישנם כמה יתרונות המשותפים לכולם:

  • הם מקור מצוין לויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים
  • יש בהם רמה גבוהה של חלבון
  • הם מעלים את רמת האנרגיה בגוף
  • הם דלים בקלוריות וגורמים לתחושת שובע
  • הם מוסיפים טעם וערכים תזונתיים למגוון רחב של מנות

 

מה ההבדלים בין סוגי נבטים למאכל?

על אף קווי הדמיון הללו, יש בין הנבטים גם הבדלים, הן מבחינת טעם ומרקם והן מבחינת החומרים המזינים. לכן מומלץ לצרוך כמה סוגים שלהם, כאשר הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לקנות מארז של נבטים מסוגים שונים.

  1. נבטי שעועיתהנבטים הפופולריים ביותר בישראל, שמאופיינים בעובי, אורך ופריכות גבוהים יותר. הם עשירים בויטמינים כמו  A, C, K, ו-E, וכן במינרלים כמו מגנזיום, סידן וברזל. הם עשויים לסייע בחיזוק מערכת החיסון ובהורדת רמת הכולסטרול בגוף. בנוסף, צריכה שלהם עשויה לשפר את בריאות הלב ולהפחית את הסיכון לחלות בסרטן.

 

  1. נבטי חמניה – בדומה לנבטי שעועית, גם נבטי חמניה עבים ופריכים, והעלים שלהם גדולים ונגיסים. הם מכילים ויטמינים מסוג C, E, ו-K, ומינרלים כמו מגנזיום, אבץ וסלניום. הם נחשבים כמסייעים לפעילות הלב ולהורדת לחץ דם. אכילה קבועה שלהם עשויה לשפר את בריאות המוח ולהפחית את הסיכון לחלות בסרטן.

 

  1. נבטי אפונה – נבטים רכים יותר, שטעמם עדין. גם הם עשירים בויטמינים  C, K, ו-E וכן בויטמין B6. בנוסף, יש להם ערכים יפים של חלבון ואשלגן. הם עשויים לסייע לבריאות העצם, להורדה של רמת הסוכר בדם, לשיפור בריאות העור ולהפחתה של הסיכון לחלות בסרטן.

 

  1. נבטי ברוקולי – נבטים עדינים מאד, ולכן כדאי לצרוך אותם במהירות. הם נחשבים לבריאים במיוחד, מכיוון שהם מכילים את הרמות הגבוהות ביותר של נוגדי חמצון בעלי תכונות אנטי-סרטניות. השפעתם משמעותית במיוחד כשמדובר בסרטן המעי הגס, סרטן השד וסרטן הערמונית. בנוסף, יש בהם ריכוז גבוה של סלניום, ויטמין C וויטמין A. אכילה של נבטי ברוקולי נחשבת גם למועילה לבריאות הלב ולמערכת העיכול.

 

  1. נבטי קייל – טעמם של הנבטים הללו מעט יותר דומיננטי ומזכיר את טעמו המעט מריר של הקייל. הם עשירים בויטמינים A, C, ו-K ויש בהם תכולה גבוהה של חלבון, אשלגן ומגנזיום. הם עשויים לתרום לבריאות העיניים, הלב והעצמות.

 

  1. נבטי אלפלפא – מכיוון שבדך כלל בני אדם לא אוכלים צמח אלפלפא בוגר, הנבטים שלו הם הדרך השימושית ביותר לצרוך אותו. הוא מכיל כמות נאה של סיבים תזונתיים, חלבון, ויטמין K וכן ויטמין שנקרא פולאט (B9). ויטמין זה נחוץ לתהליכים ביולוגיים משמעותיים בגוף, כמו ייצור כדוריות דם אדומות והתפתחות העובר. זו הסיבה שנבטים אלה מומלצים במיוחד לנשים בהריון.

 

  1. נבטי צנוניתנבטים אדמדמים ודומיננטיים יחסית בטעמם, שהוא חרפרף מעט בדומה לצנונית. גם הם מכילים ויטמינים כמו A ו-C וכן כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, חלבון, סידן וברזל. הם מסייעים בהגנה על העור מפני נזקי השמש, תומכים במערכת העיכול ומשפרים את בריאות הלב.

 

משק טל דיירקט – מבחר נבטים טריים ואיכותיים

מכיוון שיש להם ערך בריאותי משמעותי כל כך, חשוב לנו להציע לכם מגוון רחב של נבטים בחנות האינטרנטית שלנו. בין הנבטים המיוחדים שתמצאו בה יהיו נבטי קייל, צנונית, חמניה, אלפלפא, אפונה וברוקולי. כל הנבטים שאנחנו משווקים הם אורגניים, דבר המבטיח שאין בהם שאריות של חומרי הדברה. כך תוכלו לדעת בוודאות שאתם מכניסים לגוף שלכם את כל הטוב שלטבע יש להציע. אנחנו ממליצים לכם להזמין את הנבטים הטריים במשלוח הבא שלכם מהמשק, וליהנות מהטעם ומהחומרים המזינים שהם מכילים. אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 0506-990-006

כתיבת תגובה