Uncategorized

כמה פירות מומלץ לאכול ביום?

lazy - משק טל דיירקט

שמירה על תפריט מאוזן חיונית ביותר לבריאות, ולפירות יש תפקיד מכריע בהשגת מטרה זו. הם עמוסים בויטמינים חיוניים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, הנחוצים לצורך הפעילות התקינה של מערכות הגוף השונות. על מנת לוודא שהתזונה היומית כוללת כמות מספקת של חומרים מזינים, כדאי לדעת כמה פירות מומלץ לאכול ביום.

למה כדאי לאכול פירות?

כאמור, פירות מכילים חומרים מזינים, החיוניים לשמירה על הבריאות. בין היתר הם מסייעים בתפקוד המערכת החיסונית, בהגנה על הגוף מפני מחלות כרוניות, בירידה במשקל ובשיפור בריאות העור. בנוסף הם תומכים בתפקוד של מערכת העיכול, הלב וכלי הדם.

אילו פירות צריך לאכול?

ככלל, ההמלצה היא לאכול מגוון גדול ככל הניתן של פירות, במצבם הבשל. שילוב של פירות שונים בתזונה מאפשר לגוף לקבל כמה שיותר חומרים מזינים, המסייעים לתפקוד השוטף והתקין שלו. הנה כמה דוגמאות לאופן בו פירות שונים תורמים למערכות הגוף:

  1. בננה – פרי טרופי בעל תכולה גבוהה של פחמימות, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, ביניהם ויטמין B6, אשלגן ומגנזיום. בזכות הערכים התזונתיים שלהן הן מהוות מקור מצוין לאנרגיה, מסייעות בשמירה על בריאות מערכת העיכול, מפחיתות את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, ותורמות לתחושת שובע. כמו כן, אכילה שלהן מסייעת בשמירה על בריאות הלב ומערכת העצבים. בננות ניתן לאכול טריות, להוסיף לסלט פירות, לאפות איתן עוגות, להכין שייקים ועוד.
  2. לימון – כמו כל פירות ההדר, לימון עשיר בויטמין C ובויטמינים נוספים, בנוגדי חמצון ובמינרלים. ויטמין C עוזר לגוף במלחמה שלו נגד דלקות וזיהומים. ללימון יש יתרון משמעותי, משום שהוא מכיל 63% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין זה. אכילת לימון גם מגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים, שעלולים לגרום למחלות כרוניות. המינרלים שהוא מכיל מסייעים לבריאות הלב, העצמות והשרירים. נהוג לצרוך לימון בצורת מיץ, שניתן להוסיף למגוון רחב של מנות.
  3. אוכמניותפירות היער הסגלגלים הללו נחשבים לבריאים במיוחד, משום שהם עשירים בויטמין C ובנוגדי חמצון עוצמתיים. כך הן מסייעות לגוף להתגבר על זיהומים ודלקות, ומפחיתות את הסיכון לחלות בסרטן, מחלות לב ועוד. כמו כן, הן תומכות בבריאות מערכת העיכול ובבריאות העור. ניתן לאכול אותן בטריותן או להשתמש בהן במגוון מתכונים, כמו שייקים, עוגות וקינוחים.
  4. תפוחפרי העץ הפופולרי הזה הוא בעל טעם חמוץ-מתוק, מרקם פריך וערכים תזונתיים מצוינים. יש בו כמות גבוהה של סיבים תזונתיים, השומרים על בריאות המעיים ובמקביל תורמים לתחושת שובע. יחד עם הערך הקלורי הנמוך, הדבר הופך את התפוחים למומלצים לצורך ירידה במשקל. תפוחים הם גם מקור מצוין לויטמין C, אשלגן, מגנזיום ועוד. מעבר למצבם הטרי, אפשר לשלב אותם בעוגות ולהכין מהם רסק, מיצים ושייקים.

כמה פירות מותר לאכול ביום?

היתרונות הבריאותיים המשמעותיים שלהם, מעידים עד כמה מומלץ לשלב פירות בתזונה היומיומית. מצד שני, לעיתים קיים חשש מצריכת יתר שלהם, ולכן כדאי להבין האם זה בריא לאכול הרבה פירות.

לפי הנחיות משרד הבריאות הישראלי, ההמלצה הכללית היא לצרוך 3 מנות פרי ביום. זו למעשה כמות של 3 כוסות, רצוי של פירות מסוגים שונים. עם זאת, ישנם גם מי שממליצים על צריכה של עד 5 מנות פרי ביום. המלצות אלה מתייחסות למבוגרים, כך שחשוב להתאים את הכמות לגיל וכן למצב הגופני. לדוגמא, לילדים עד גיל 8 מומלץ לאכול 2 כוסות פרי ביום, לעומת נשים מיניקות להן מומלץ לצרוך 4 כוסות של פירות טריים או קפואים. אפשר גם להחליף מנת פרי אחת ב-½ כוס מיץ טבעי או ב-½ כוס של פירות מיובשים.

האם יש סכנה באכילה מוגזמת של פירות?

על אף שהם בריאים מאד, אכילה רבה של פירות עלולה לעורר בעיות מסוימות, שתלויות גם במצבו הבריאותי של האדם שצורך אותם. בין היתר היא עלולה לגרום לתופעות כמו:

  • עלייה במשקל, בשל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם
  • בעיות עיכול, עקב כמות מרובה מדי של סיבים תזונתיים
  • היווצרות אבנים בכליות, מכיוון שחלק מהם מכילים רמות גבוהות של חומצה אוקסלית 
  • הימנעות מצריכה של רכיבים חיוניים אחרים, כמו חלבונים, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים שלא נמצאים בהם

משק טל דיירקט – פירות טריים מהחקלאי עד הבית

אנחנו ב"משק טל" מכירים מקרוב את היתרונות התזוניים של הפירות, שאנחנו אוהבים לגדל ולאכול בעצמנו. באתר שלנו אנחנו מציעים מגוון של פירות איכותיים, שגדלים במשק שלנו במושב ביצרון ואצל חברינו החקלאים. בין הפירות שכדאי לכם להזמין עד הבית, תמצאו בננות, אוכמניות, אגסים, רימונים, מלונים, תפוחים מזנים שונים ועוד. מלאי הפירות משתנה בהתאם לעונה, כך שהם יהיו תמיד בשיא ויכילו את הכמות הגבוהה ביותר של חומרים מזינים. אנחנו מזמינים אתכם להוסיף פירות מסוגים שונים לארגז הירקות שלכם, וליהנות מהיתרונות הנהדרים שלהם בכל דרך שאתם מעדיפים. אם יש לכם שאלות נוספות, דברו איתנו בטלפון 0506-990-006

כתיבת תגובה