Uncategorized

פירות קיץ בישראל: איזה פירות יש בקיץ?

מארז פירות משלוח

עונת הקיץ היא העונה האהובה ביותר על חובבי הפירות, בשל שפע הפירות הטריים, המתוקים והטעימים שמככבים בה. זאת מכיוון שהאקלים שטוף השמש של ישראל, מספק את התנאים האידיאליים לשגשוג של סוגים רבים של פירות קיץ. כדאי מאד לשלב אותם בתפריט היומי, ממגוון סיבות.

 

איזה פירות יש בקיץ?

מכיוון שהמבחר שלהם גדול כל כך, קשה להכין רשימה מלאה של פירות קיציים. עם זאת, בהחלט ניתן לציין פרות קיץ נפוצים, הנחשבים לאהובים ביותר מבין פירות העונה החמה. הנה כמה מהם:

  • אבטיח – אם היו שואלים איזה פרי קיץ הכי ישראלי, סביר להניח שהתשובה היתה אבטיח. הוא אמנם בשיאו בקיץ, אבל את אבטיחי הערבה ניתן למצוא בשווקים כבר בתחילת האביב. מדובר באחד הפירות המרעננים והמתוקים ביותר של העונה, מה שמסביר מדוע צריכת האבטיחים בארץ הולכת ועולה.
  • מלון – על אף השוני ביניהם, הוא נחשב למתחרה של האבטיח. בישראל משווקים זנים שונים של מלונים, כאשר לכל אחד צורה, צבע, גודל ורמת מתיקות שונה. ניתן למצוא אותם בזמנים שונים בעונה, שנמשכת מאפריל ועד ספטמבר. מלון בשל יהיה רך מעט למגע וידיף ניחוח מתקתק.
  • ענבים – ענבים גדלים בארץ עוד מימי המקרא, כבר אז הם נכללו בשבעת המינים בהם התברכה ארץ ישראל. בארץ גדלים עשרות סוגים של ענבים בצבעים ובטעמים שונים. אחת הסיבות לפופולריות שלהם היא, שניתן לקחת את אשכולות הענבים בקלות לכל מקום, בלי צורך בהכנות מיוחדות.
  • שזיפים – בישראל גדלים סוגים שונים של שזיפים, הנבדלים אלה מאלה. לדוגמא: שזיף צהוב מתקתק; רד ביוטי חמצמץ, אדום מבחוץ וצהוב מבפנים; סנטה רוזה מתוק ובשרני, אדום מבחוץ וצהוב-אדום מבפנים; זן אבטיח, ירוק מבחוץ ואדום מבפנים ועוד. כדאי לחפש תמונות שלהם, כדי לראות עד כמה ההבדלים ביניהם משמעותיים.
  • אפרסק – על אף התחרות הגוברת מצד הנקטרינה, אפרסק הוא עדיין פרי אהוב ביותר, בשל העסיסיות שלו וטעמו הייחודי. ניתן לחלק את זני האפרסק המקומיים לשני סוגים עיקריים – אפרסק לבן ואפרסק צהוב. בשנים האחרונות הצטרף אליהם "אפרסק פיתה", המתאפיין בצורתו הפחוסה.
  • נקטרינה – מכיוון שהיא הגיעה לישראל בשלב מאוחר יחסית, נוצרה תחושה שמדובר בפרי חדש. אלא שההפך הוא הנכון – נקטרינות גדלות בסין כבר אלפי שנים. הסברה הרווחת היא שמדובר בהכלאה טבעית בין שזיף לאפרסק, או לחילופין בתת-זן שהתפתח מאחד מהם. בשנים האחרונות הפופולריות שלה בישראל הולכת ועולה.
  • משמש – כל מי ששיחק בגוגואים בתור ילד, כנראה אכל כמות נאה של משמשים. הצבע, הטעם והמרקם הייחודיים של המשמש, הפכו אותו לכוכב של מעדנים רבים: החל מריבות, דרך טארטים ועד סלטים ותבשילים מלוחים.

לצד הפירות המוכרים והאהובים האלה, ניתן למצוא בישראל בקיץ גם פירות מעניינים וייחודיים יותר. ביניהם: שיזף סיני, פיטנגו ופירות אקזוטיים כמו פיטאיה, אנונה, פיג'ויה, ספוטה שחורה ולבנה ועוד.

 

למה כדאי לאכול פירות של קיץ?

מעבר לכך שהם מתוקים ומרעננים, ישנן סיבות רבות לכך שכדאי לאכול בקיץ פירות ישראליים. הנה העיקריות שבהן:

  1. יתרונות תזונתיים – הסוגים הרבים של פירות קיץ בישראל, מאפשרים לגוון ביניהם בקלות. מכיוון שכל אחד מהם מכיל חומרים מזינים מסוגים שונים, השילוב ביניהם מספק לגוף תמהיל חיוני שלהם. בין היתר מדובר בשפע של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ועוד.
  2. מקומיות – כדי לצרוך פירות קיץ כשהם במיטבם, הן מבחינת טעם והן מבחינת ערכים תזונתיים, כדאי לאכול אותם כשהם בשיא טריותם. לשם כך מומלץ להזמין הביתה פירות מקומיים, שמגיעים במשלוח הישר מהמטע או המקשה.
  3. חקלאות ישראלית – כשמדובר בפירות, לקנייה של תוצרת מקומית יש יתרון כפול. ראשית, זו היא חותמת איכות, מכיוון שבישראל התוצרת המקומית משובחת. בנוסף, הזמנה של פירות קיציים ישראליים, תומכת בחקלאים ומחזקת את החקלאות הישראלית.

 

משק טל דיירקט – פירות קיץ איכותיים ישר מהחקלאי

עבורנו, עונת הקיץ היא חגיגה של פירות צבעוניים, מתוקים ועסיסיים. מכיוון שחשוב לנו שתיהנו מהם כשהם בשיא טריותם, אנחנו מגדלים ומלקטים עבורכם את התוצרת המובחרת ביותר, המגיעה ישירות מהחקלאים. בקיץ תוכלו למצוא במגוון שלנו נקטרינות ואפרסקים, אבטיחים ומלונים, שסק ומשמשים ועוד פירות אקזוטיים מעניינים. אתם מוזמנים לבחור את הפירות האהובים עליכם, להוסיף אותם לארגז וליהנות ממגוון פירות העונה המקומיים לאורך הקיץ כולו. אם אתם זקוקים למידע נוסף, אל תהססו ליצור איתנו קשר בטלפון 0506-990-006

כתיבת תגובה