Uncategorized

סוגי אבוקדו: הכוכבים של עונת האבוקדו בישראל

lazy - משק טל דיירקט

אין עוררין על כך שישראלים אוהבים אבוקדו. בישראל יש צריכה גבוהה של הפרי, שמקורו בכלל במרכז אמריקה. הטעם האגוזי והמרקם החמאתי, הפכו אותו לכוכב של מתכונים רבים.

עקב הביקוש הגבוה, כיום ניתן למצוא מגוון של סוגי אבוקדו מקומיים, כאשר המוכרים ביותר הם אבוקדו האס ואחריו אבוקדו אטינגר. זני אבוקדו נוספים כמו ארדיט, ריד, פינקרטון, פוארטה ואחרים, מתחילים גם הם לתפוס תאוצה בשוק.

 

5 עובדות שכדאי לדעת על אבוקדו

למרות שהוא בן בית במטבח הישראלי, עדיין יש לא מעט דברים שאפשר לגלות על אבוקדו. הנה כמה עובדות מעניינות:

  • מטעי האבוקדו בישראל מתפרשים על כ-55 אלפי דונם, המניבים תוצרת של 60-120 אלף טון בשנה. מחצית מהכמות השנתית נועדה לייצוא.
  • ביחס לימים בהם עונת האבוקדו היתה קצרה יותר, כיום ניתן למצוא אותו כמעט בכל עונה – מסוף אוגוסט ועד מאי.
  • נכון שהוא מכיל שומן, אך מדובר בשומן חד בלתי רווי, שמסייע בהפחתת הכולסטרול הרע ותורם לבריאות הלב.
  • למרות שהוא מככב בעיקר במתכונים מלוחים, אבוקדו הוא פרי מבחינה בוטנית. לכן הוא מופיע בדרך כלל בקטגוריית הפירות של אתרים למכירת תוצרת חקלאית.
  • אחת המנות הטרנדיות ביותר בארצות הברית היא טוסט אבוקדו. אמנם מדובר במנה פשוטה, אבל היא הפכה בצדק לכוכבת בתפריט של בית קפה שמכבד את עצמו.

 

זני אבוקדו בישראל

כאמור, בישראל גדלים כיום לא מעט זנים של אבוקדו, שמבשילים בתקופות שונות בשנה. לעיתים זנים של אבוקדו דומים זה לזה בתכונותיהם, אך במקרים אחרים יש ביניהם הבדלים משמעותיים. הנה כמה דוגמאות בולטות:

 

אבוקדו האס

הזן הפופולרי ביותר בישראל ובעולם, מכיוון שהוא בעל טעים עשיר ומרקם קרמי סמיך. בדרך כלל הגודל שלו קטן יחסית וקל לזהות אותו לפי הקליפה הגבשושית. ככל שהוא מבשיל הקליפה שלו משחירה, כך שלרוב לא מדובר בסימן של ריקבון.

 

אבוקדו אטינגר

כאשר מתלבטים בין אבוקדו אטינגר או האס, מגלים שיש ביניהם הבדל משמעותי. ראשית, אטינגר הוא זן גדול יותר, הקליפה שלו בהירה וחלקה והטעם שלו עדין בהרבה מזה של ההאס. ההבדל בטעם ובמרקם נובע מתכולת המים הגבוהה באטינגר, שהופכת אותו לקרמי פחות וליותר מימי. למי שמעדיפים אבוקדו קליל ועדין, זו בהחלט בחירה מתאימה.

 

אבוקדו ארדיט

אחד הכוכבים העולים של ענף האבוקדו, ככל הנראה מכיוון שיש בו שילוב של תכונות משני הזנים הקודמים. הקליפה שלו כהה ובעלת גבשושיות קלות, המרקם שלו קרמי וחלק וטעמו עשיר למדי. הפרי שלו גדול ומבשיל במחצית השנייה של העונה.

ההבדלים הללו מלמדים שלמעשה אין תשובה אחת לשאלה "איזה אבוקדו הכי טעים?" מכיוון שהדבר תלוי בטעם האישי.

 

איך בוחרים אבוקדו?

ישנם כמה גורמים שכדאי לבחון כאשר בוחרים אבוקדו:

  1. קליפה – חשוב לבחור אבוקדו בעל קליפה בצבע אחיד, ללא כתמים כהים וללא חורים או סדקים שחושפים את בשר הפרי.
  2. רכות – אבוקדו שאינו בשל יהיה קשה מאד. מומלץ לבחור באבוקדו רך מעט למגע, כדי שישלים את ההבשלה שלו בבית. אם זקוקים לו לשימוש מיידי, יש לחפש אבוקדו רך. חשוב לשים לב שלא יהיה רך מדי, שאז הוא כנראה רקוב.
  3. מקור – מומלץ לבחור באבוקדו מקומי ממטע של חקלאי מוכר ואמין, מה שמבטיח את איכותו.
  4. שימוש – ישנם סוגי אבוקדו המתאימים יותר לשימושים שונים. לדוגמא, אבוקדו עדין ומימי יותר כמו אטינגר, מתאים לשילוב בשייק ירוק. אבוקדו האס לעומת זאת, מתאים יותר לטוסט או כריך, בגלל הטעם העשיר והמרקם היציב שלו.
  5. טעם אישי – מכיוון שיש ביניהם הבדלי טעם ומרקם, חשוב לבחור בסוג האבוקדו המועדף. כדי לבחור בזן המתאים, יש ראשית לזהות אותו. כאשר הדבר לא מצויין במפורש, אפשר לנסות לעשות זאת באמצעות תמונות.

 

משק טל דיירקט – אבוקדו מובחר ישר מהחקלאי

כמו ישראלים רבים, גם אנחנו ב"משק טל דיירקט" אוהבים מאד אבוקדו. באתר שלנו תוכלו למצוא זני אבוקדו שונים, המשתנים לאורך העונה. בין אם מדובר באבוקדו האס, אטינגר או ארדיט, הפירות שלהם טריים, איכותיים וטעימים. כדי שישמר באופן מיטבי, האבוקדו יגיע אליכם כשהוא קשה למדי. תוכלו להאיץ את תהליך ההבשלה בקלות – כל מה שצריך זה לאחסן אותו בשקית לצד פירות כמו בננה ותפוז. אתם מוזמנים להוסיף אבוקדו להזמנה הקרובה, וליהנות מהמרקם והטעם הנהדרים שלו. אם יש לכם שאלות נוספות, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 0506-990-006

כתיבת תגובה